مخصوص خواننده سرگرمی تصویر ترکیه

مخصوص: خواننده سرگرمی تصویر ترکیه سرگرمی چه خبر از کجا ؟ در حاشیه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار بین الملل روایت «نصر» از رویای پوشالی ترامپ

    ولی رضا نصر، استاد دانشگاه «جان هاپکینز» در مطلبی که نیویورک تایمز آن را انتشار داده است با اشاره به به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی نوشت که «تکیه واشنگت

    روایت «نصر» از رویای پوشالی ترامپ

    روایت «نصر» از رویای پوشالی ترامپ

    عبارات مهم : ایران

    ولی رضا نصر، استاد دانشگاه «جان هاپکینز» در مطلبی که نیویورک تایمز آن را انتشار داده است با اشاره به به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی نوشت که «تکیه واشنگتن بر عربستان جهت کم کردن نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران از همان ابتدا نیز پرسش برانگیز بود؛ لیکن این کشور در طول این مدت نیز نتوانسته بود از نفوذ پایتخت کشور عزیزمان ایران جلوگیری کند.» نصر افزود: «تمام چیزی که ترامپ باید انجام دهد، بازگشت به تعهداتی است که اوباما با کشور عزیزمان ایران امضا کرده بود و ترامپ می داند که استراتژی «فشار حداکثری» او به زودی شکست خواهد خورد.»

    روایت «نصر» از رویای پوشالی ترامپ

    قتل جمال خاشقجی رویدادی مهم در زمانی بسیار حساس جهت همکاری های آمریکا و عربستان سعودی در مقابله با کشور عزیزمان ایران به شمار می آید. این عنوان بیش از پیش ناکارآمدی استراتژی ترامپ را در خاورمیانه که هسته آن همکاری با عربستان جهت مقابله با کشور عزیزمان ایران بود، نمایان کرد. تکیه واشنگتن بر عربستان سعودی جهت کم کردن نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران از همان ابتدا نیز پرسش برانگیز بود؛ چراکه این کشور در طول این مدت نیز نتوانسته بود از نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران جلوگیری کند. این عنوان مانند مانعی در این مسیر جهت واشنگتن قرار دارد. امروز کشور عزیزمان ایران مورد نیاز نیست اقدامی انجام دهد، بلکه باید منتظر بماند تا دولت ترامپ مساله توازن قدرت در خاورمیانه را به طور کامل بپذیرد.

    این عنوان مشخص شده است است که هیچ چالش معتبر عربی یا تهدیدات آمریکا جهت مقابله با نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه وجود ندارد. به گزارش گروه اقتصاد بین الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» ولی نصر، استاد دانشگاه جان هاپکینز در مطلبی که روزنامه نیویورک تایمز آن را انتشار داده است با اشاره به پیامد های منفی قتل روزنامه نگار سعودی جهت همکاری واشنگتن و ریاض در مقابله با کشور عزیزمان ایران نوشت: به نظر می رسد که دولت ترامپ هنوز آمادگی پذیرفتن این واقعیت را ندارد که استراتژی آن در خاورمیانه با پرسشها و چالش های عدید ه ای مواجه است و اکنون نیز این سیاست با مساله قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسول گری عربستان در ترکیه انجام شد، عجین شده است هست. فشار های اخیر دولت ترامپ بر سعودی ها جهت آتش بس در یمن یک سیگنال آشکار از تزلزل وجهه عربستان سعودی حتی در چشمان ترامپ هست. استراتژی کاخ سفید همکاری حداکثری با عربستان سعودی جهت محدود ساختن نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه بود.

    ولی رضا نصر، استاد دانشگاه «جان هاپکینز» در مطلبی که نیویورک تایمز آن را انتشار داده است با اشاره به به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی نوشت که «تکیه واشنگت

    اکنون ولی به جای آن شاهد زیاد کردن احساس آزادی کشور عزیزمان ایران در رابطه با نفوذ منطقه ای خود حتی با وجود تحریم های اقتصادی سرسختانه به وسیله آمریکا هستیم.

    این آزادی به احتمال زیاد از طریق مانور و عقد توافق نامه به جای کارها خصمانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این به آن معنا نیست که کشور عزیزمان ایران بعد از مساله قتل خاشقجی انتظار عوض کردن سیاست آمریکا در برابر خود را داشته باشد؛ ولی در عوض، تضعیف اعتماد به نفس عربستان سعودی در منطقه، تاییدی بر ادامه استراتژی فعلی حکومت کشور عزیزمان ایران خواهد بود تا از طریق بسیج نیروهای داخلی، تکیه بر اروپا، چین و روسیه در جهت باز نگه داشتن کانال های اقتصادی و تقویت سیاسی روابط خود با هم پیمانان، فشارهای آمریکا را مدیریت کند.

    در جریان یک سال گذشته، کشور عزیزمان ایران قادر به جلوگیری از شدت یافتن تنش ها با آمریکا بود که بخشی از آن ناشی از تعهدات روسیه در جهت ادامه مسیر پیشین در قبال جنگ سوریه بوده هست. کشور عزیزمان ایران هرگز سیگنالی مبنی بر ترک و کنار گذاشتن سوریه از خود نشان نداده حتی در زمانی که در سخت ترین شرایط قرار گرفته هست. مساله مشابهی در رابطه با آتش زدن کنسولگری کشور عزیزمان ایران در بصره نمایان شد که کشور عزیزمان ایران به جای تصویر العمل شدید، در سکوت کامل به اتحاد نیروهای سیاسی عراق در جهت تشکیل دولت تازه کمک کرد که مواضع نزدیکی را به نیروهای ایرانی که آمریکا با آنان مخالف بود، داشت. امروز مقامات کشور عزیزمان ایران انتظار آن را دارند که با تضعیف عربستان سعودی، کمپین جنگ این کشور در یمن و همچنین محاصره قطر نیز به آخر خواهد رسید. ایرانی ها به دنبال مذاکره با سعودی، در صورت آماده بودن آنان، هستند؛ به خاص اگر سعودی ها به نصیحت آمریکایی ها گوش داده و جنگ یمن را آخر بدهند. شاید حتی حکام سعودی به این نتیجه برسند که نیاز دارند تا روابط با پایتخت کشور عزیزمان ایران را ترمیم و توازن روابط خود با ترکیه را مد نظر قرار دهند که این پرسشها با بایکوت قطر و سپس مساله قتل خاشقجی روز به روز بدتر شده است است.

    روایت «نصر» از رویای پوشالی ترامپ

    ساکت ماندن ایرانیان به آنان اعتماد به نفس می دهد تا قدرت خود را در مذاکرات، شاید با آمریکایی ها در جهت پرسشها هسته ای و موشکی، زیاد کردن دهند. امروز مقامات ایرانی از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند، چراکه باوجود فشار اقتصادی تحریم های آمریکا، کشور عزیزمان ایران می تواند همچنان نفت خود را به هشت کشور صادر کند و با اتحادیه اروپا و دیگر کشورها نیز تجارت داشته و پویایی اقتصاد خود را حفظ کند.

    ترامپ برجام را ترک کرد به این علت که نتوانست واکنش‌ها و نفوذ کشور عزیزمان ایران را در منطقه عوض کردن دهد و عنوان کرده که به دنبال یک توافق محکم تر با کشور عزیزمان ایران هست. ولی ترامپ امروز مساله فشار بر کشور عزیزمان ایران جهت بازگشت به میز مذاکره را د شوارتر از گذشته مشاهده خواهد کرد؛ چراکه اگر کشور عزیزمان ایران به میز مذاکره بیاید، از موضع ضعف نخواهد بود. تمام چیزی که او باید انجام دهد، بازگشت به تعهداتی است که اوباما با کشور عزیزمان ایران امضا کرده بود و ترامپ می داند که استراتژی «فشار حداکثری» او به زودی شکست خواهد خورد. بعد از این، پایتخت کشور عزیزمان ایران آماده مذاکره خواهد بود.

    ولی رضا نصر، استاد دانشگاه «جان هاپکینز» در مطلبی که نیویورک تایمز آن را انتشار داده است با اشاره به به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی نوشت که «تکیه واشنگت

    ترامپ از ابتدا در این تصور بود که با نزدیک شدن به متحد خود، محمدبن سلمان و ایجاد اتحاد نزدیک با عربستان سعودی می تواند نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران را کم کردن دهد؛ ولی کارها اشتباه عربستان سعودی، نظیر قتل خاشقجی، باعث شد تا کشور عزیزمان ایران ابتکارات استراتژیک بیشتری داشته باشد. تکیه بر عربستان سعودی جهت کم کردن نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران از همان ابتدا نیز پرسش برانگیز بود؛ چراکه عربستان سعودی در طول این مدت نیز نتوانسته بود تا از زیاد کردن نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران جلوگیری کند. بزرگ ترین اشتباه سعودی ها در این مسیر در سال ۲۰۱۵ با ایجاد کمپین جهت جنگ یمن اتفاق افتاد که در عین حال سال پیش نیز جهت محاصره و فشار بر قطر شکست خورد؛ کمااینکه نقشه او جهت حزب الله با زندانی کردن نخست وزیر لبنان نیز ناکام ماند. تمام تلاش سعودی ها نتیجه تصویر داشته هست. مساله قتل خاشقجی هسته مهم استراتژی ترامپ و خود بن سلمان را تضعیف کرده است.

    پرونده قتل خاشقچی یک مناسبت بسیار مهم هست. این عنوان ضعف موجود در هسته استراتژی ترامپ را نمایان کرد و حتی موجب تضعیف محمد بن سلمان و همکاری ریاض و واشنگتن نیز شد. اکنون توانایی عربستان سعودی جهت کمک به اسرائیل و حمایت سیاسی از دستیابی به یک توافق با فلسطینی ها بسیار دور از ذهن به نظر می رسد. ابزار اسرائیل اکنون تضعیف شده است هست؛ در حالی که ترکیه با توجه به تلاشی که جهت دستیابی به نفوذ منطقه ای زیاد دارد و مانند کشور عزیزمان ایران نگرانی خود را از اتحاد ریاض و تل آویو اعلام کرده جایگاه معتبرتری را نسبت به گذشته کسب کرده است.

    روایت «نصر» از رویای پوشالی ترامپ

    امروز مشخص شده است است که عربستان توانایی رهبری ائتلاف منطقه ای جهت مقابله با نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران را ندارد. مگر آنکه دونالد ترامپ قصد داشته باشد نیروهای نظامی قابل توجهی را جهت بیرون راندن کشور عزیزمان ایران از سوریه به منطقه اعزام کند. همچنین این نیروهای نظامی باید در منطقه باقی بمانند تا اطمینان حاصل شود که نفوذ کشور عزیزمان ایران احیا نمی شود. او همچنین باید امید خود را به این عنوان که کمپین «فشار حداکثری» قادر خواهد بود به پرسشها منطقه ای با کشور عزیزمان ایران پیگیری کند، کنار بگذارد. پذیرفتن این واقعیت ها نیز نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه را از بین نمی برد و تنها قادر است نفوذ کشور عزیزمان ایران را محدود کند. کشور عزیزمان ایران مورد نیاز نیست تا اقدامی انجام دهد، بلکه باید منتظر بماند تا دولت ترامپ مساله توازن قدرت در خاورمیانه را به طور کامل بپذیرد. این عنوان امروز مشخص شده است است که هیچ چالش معتبر عربی یا تهدیدات آمریکا جهت مقابله با نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه وجود ندارد.

    واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | ایرانی | سعودی ها | عربستان | آمریکایی | استراتژی | ایرانیان | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | عربستان سعودی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار